انجام این حرکات ورزشی برای افراد بالای ۵۰ سال | ممنوع! | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

انجام ورزشای هوازی باید در برنامه هر فردی قرار گیرد‎

 

خیلیا باور دارن که سن یه عدده اما وقتی که صحبت از ورزش به میان میاد، باید سن رو هم در نظر بگیرین. شاید شما با وجود سن بالا، توانایی جسمی بالایی داشته باشین اما بعضی از حرکات ورزشی هستن که باید از اونا دوری کنین وگرنه به بدن تون آسیب خواهید رساند.

 

در ادامه بعضی از حرکات ورزشی رو که واسه افراد بالای ۵۰ سال ممنوعه، براتون آوردیم.

 

دو در مسافتای زیاد 

انجام ورزشای هوازی باید در برنامه هر فردی قرار گیرد اما دو، آنهم در مسافتای بالا، واسه افراد بالای ۵۰ سال مناسب نیس. از اونجایی که توانایی انجام ورزشای هوازی شما با افزایش سن تون، کم میشه، شمام نباید زیادتر از اندازه بدن تون از اون کار بکشین. اینطور نیس که شما به طور کامل ورزش دو رو کنار بذارین، بلکه باید فاصله اونو محدودتر کنین.

 

پیشنهاد ما اینه: با سرعت متوسط بدوید، هر چند دقیقه یه بار هم به خودتون استراحت بدین و راه برید.

 

اسکات با وزنه 

شکی در این که اسکات یکی از بهترین حرکات ورزشیه، نیس اما اگه بالای ۵۰سال سن دارین باید در انتخاب وزنه ای که به دست می گیرین، احتیاط کنین. برداشتن وزنه های سنگین تر از توان تون به زانوهاتون فشار و به دنبال آسیب میرسونه.

 

پیشنهاد ما اینه: وزنه های سبک وردارین و به جای دقیق شدن و فوکوس کردن روی وزنه، روی حرکت تون تمرکز کنین و اونو با تکرار بیشتر بزنین.

  

ایروبیک پیشرفته 

درست مثل دو در مسافتای دراز مدت، ایروبیک پیشرفته هم واسه شما مناسب نیس. از اونجا که توانایی جسمی شما کم شده و ماهیچه هاتون کوچیک تر شدن، بهتره که از انجام ایروبیک در سطح پیشرفته دوری کنین.

 

پیشنهاد ما اینه: به کلاس ایروبیک در سطحای پایین تر برید که سرعت و شدت اون با اندام شما سازگاری بیشتری داره.

 

کرانچ 

کرانچ حرکتیه که واسه هر فردی و در هر سنی که باشه، سخته. سختی اون وقتی که شما ۵۰ سال رو رد می کنین بیشتر هم می شه و به دنبال احتمال خطایتان هم زیاد می شه. از اونجا که جنب و جوش شما در قسمت ستون فقرات تون کم میشه، انجام این حرکت ممکنه که به گردن و کمرتون آسیب برسونه.

 

پیشنهاد ما اینه: به جای حرکت کرانچ، پلانک رو انجام بدین. در این صورت فشار وارده بر کمرتون کنترل می شه.

 

اسپینینگ 

پدال زدن روی دوچرخه ثابت کالری خیلی از بدن شما رو خواهد سوزوند، به خصوص وقتی که متابولیسم بدن تون کم شده اما پزشکان فهمیدن خیلی از مریضایی که به اونا مراجعه می کنن و گرفتار به رابدومیلیز هستن، در گذشته واسه یه مدت در کلاسای اسپینینگ حضور داشتن.

 

پیشنهاد ما اینه: به جای حضور در کلاسای اسپینیگ که مربی تون زیادتر از اندازه شما رو مجبور به پا زدن می کنه، بهتره که خودتون دوچرخه رو با سرعت کمتری و تا اونجا که به بدن تون فشار نمیاد، بزنین.

 

پدال زدن روی دوچرخه ثابت کالری خیلی از بدن شما رو خواهد سوزوند‎

 

ددلیفت 

ددلیفت یکی از تاثیرگذارترین حرکات و در عین حال خطرناک ترین هم هست. این حرکت می تونه به کمر شما آسیب برسونه، به خصوص اگه چندین سال اونو انجام داده باشین. از اونجا که با بالا رفتن سن ستون فقرات شمام انعطاف پذیری کمتری پیدا می کنه و ضعیف تر می شه، بهتره که دور این حرکت رو خط بکشین.

 

پیشنهاد ما اینه: به دنبال حرکات دیگری مشابه این حرکت که به کمرتون آسیب نمیرسونه، باشین.

 

پرس پا 

از درد زانو رنج می برید؟ این حرکت می تونه به زانوهاتون آسیب بیشتری وارد کنه. از اونجا که این دستگاه به بدن شما اجازه حرکت نمی ده و تنها فشار رو روی پاهاتون میذاره، بهتره که از زدن اون دوری کنین، به خصوص اگه از درد زانو هم رنج می برید.

 

پیشنهاد ما اینه: لانژ با دمبل حرکتیه که می تونه جانشین خوبی واسه پرس پا باشه.

 

زیر بغل سیم کش 

دستگاه زیر بغل سیم کش، دستگاهیه که بیشتر ورزشکاران اونو اشتباه میزنن. در واقع اونا سیم کش رو تا زیر سرشون پایین میارن. این حرکت واسه افراد، به خصوص اونایی که بالای ۵۰ سال سن دارن، خطرناک تره. فشاری که این دستگاه می تونه به گردن و شانهاتون وارد آورد، با افزایش سن تون بیشتر هم می شه.

 

پیشنهاد ما اینه: این دستگاه رو سنگین نزنین. دستاتون رو هم در مقابل سرتون نگه دارین تا از فشار آوردن به گردن تون جلوگیری شه.

  

پرس سینه با دمبل 

اگه حرکت پرس سینه رو اشتباه بزنین، خیلی زود اثرات منفی اونو روی بدن تون می بینین. درست مثل ددلفیت، اشتباه زدن این حرکت به شونه ها، مچ و ماهیچهاتون هم فشار می آورد. هر چی سن تون بالاتر میره، مفاصل هم ضعیف تر شده، از این رو نمی تونه وزن بیشتر از توان تون رو تحمل کنه، پس بهتره که در زدن این حرکت احتیاط کنین.

 

پیشنهاد ما اینه: به جای دمبل، از وزنه های سبک تر استفاده کنین تا فشار زیادی رو به اندام تون وارد نکنه.

 

 

.

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *