انجام بازی های ویدیویی سریع و اکشن | تصمیم گیری سریع و درست را به کاربران آموزش می دهد & | بیماری

: انجام بازیای ویدیویی سریع و مهیج ، اراده کردن سریع و درست رو به کاربران آموزش میده

 محققان می گن یافته های تحقیقات نشون میده که انجام بازیای ویدیویی سریع و مهیج، اراده کردن سریع و درست رو به کاربران آموزش میده. 

   

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  محققان دانشگاه روچستر  فهمیدن که بازیکنان بازیای ویدیویی، حساسیت بیشتری به گردش در دور و بر دارن و این نه فقط موجب بهبود روند بازی ویدیویی می شه، بلکه مهارتای عمومی رو – که به اونا کمک می کنه فعالیتای روزانه ای مانند رانندگی، انجام چند کار با هم، دنبال کردن خودروی دوستان در خیابانها و سفر در شهر – رو بهتر بکنن.

به گفته این محققان بازیهای ویدیویی روشای آموزشی مطلوبی واسه افزایش سرعت عکس العمل در برخورد با شکلای جور واجور موقعیتا در زندگی واقعی جفت و جور می آورد.

اونا ده ها جوون ۱۸ تا ۲۵ ساله ای رو که معمولا پای بازی ویدیویی نمی نشستن مورد بررسی قرار دادن. یه گروه به مدت ۵۰ ساعت به بازی ویدیویی که نیازمند سرعت عمل زیاد بود پرداختن و گروه دیگه مدت ۵۰ ساعت به بازیای با حرکت کنه پرداختن که احتیاجی به سرعت عمل نداشت.

پس از این دوره آموزشی از همه کاربران خواسته شد در کارای زیادی که به وسیله محققان طراحی شده بود اراده کردن کنن.

محققان در این کارا از شرکت کنندگان خواستن با تماشای صفحه نمایشگر چیزی که رو که روی میده موشکافی کنن و در کوتاه ترین زمان ممکن به سووالات ساده ای مانند اینکه نقاط متحرک در صفحه به طور میانگین به سمت راست و یا چپ در حرکت بودن جواب بدن.

اونا به خاطر اطمینان حاصل کردن از اینکه این تاثیر فقط به درک چشمی محدود نیس از شرکت کنندگان خواستن تا یه کار رو هم به صورت شنیداری بکنن.

بازیکنان بازیای ویدیویی سریع تا ۲۵ درصد سریعتر از گروه بازیکنان بازیای ویدیویی راهبردی به نتیجه رسیده و جواب درست بیشتری به سوالات دادن.

به گفته این محققان بازکنان بازیای ویدیویی در کنار سرعت، از دقت عمل بالایی هم برخورداند. این بازیکنان در هر واحد وقتی، تصمیمای درست بیشتری اتخاذ می کنن.

مثل سازیای عصبی دلیل افزایش توانایی بازیکنان بازیای ویدیویی سریع در اراده کردن رو شناسایی کردن.

به گفته اونا افراد براساس احتمالاتی که دائم در سر خود محاسبه و پالایش می کنن، تصمیم می گیرن.

این روند ‘برداشت احتمالی’ میگن. مغز همیشه بخشای کوچیکی از اطلاعات چشمی و شنیداری رو در بین بررسی یه صحنه گرد آوریو در آخر وقتی اطلاعات کافی رو جمع آوری کرد، تصمیم دقیق ادراکی ارائه می کنه.

‘به گفته این محققان، تصمیما مشکی و سفید نیستن. مغز همیشه احتمالات رو محاسبه می کنه. همونطور که فرد رانندگی می کنه حرکتایی رو در سمت راست خود می بینه تخمین می زنه که ممکنه تصادف کنه یا خیر و براساس این احتمال دو تصمیم در پیش می گیره:ترمز و یا ادامه رانندگی.

مغز بازیکنان بازیای ویدیویی سریع در جمع آوری اطلاعات چشمی و شنیداری کاراترند و از این رو در وقتی که اطلاعات به حد نصاب لازم رسید، سریعتر از آدمایی که بازی ویدیویی انجام نمی دن تصمیم می گیرن.

تحقیقات قبلی این گروه نشون داده بود بازیای ویدیویی به دلیل افزایش سطح حساسیت بازیکنان به سایه های رنگی کمی متفاوت، دید رو بهتر کنه. 

هم اینکه محققین دانشگاه ویسکانسین نتیجه نظرخواهی آنلاین خود در مورد بازیهای رایانه ای گروهی هم  می گن این بازیها می تونه به عنوان تمرینات ذهنی موجب افزایش قابلیتا و مهارتای کودکان و نوجوانان  شه .

در این تحقیق مذاکرات جور واجور بین بازیکنان آنلاین از نظر ملی بودن و هم اینکه دیگه مقیاسا مانند سواد علمی، بررسی شدن تا مشخص شه این مباحثات گفت وگوهای اجتماعی بوده یا درخواستایی واسه حل مشکلات فنی.

محققین به این نتیجه رسیدن ۸۶ درصد از شرکت کنندگان واسه حل مشکلات مبادرت به باشتراک گذاری معلومات و علم خود کرده و ۵۸ درصد اونا هم از فرایندهای سنجشی و سیستماتیک که نشون دهنده تفکر علمیه، در حل مشکلات استفاده می کنن.

Sean Duncan پژوهشگر دانشگاه ویسکانسین و یکی از اعضاء این پروژه گفت: «این یافته های نشون دهنده این حقیقت هستن که تمرینات ذهنی که با هدف افزایش قابلیتا و مهارتای بازی صورت می گیرن چقدر پیچیده هستن.»

«گیمرها آزادانه درخصوص روشای هدف دار و چگونگی تفکرات خود با همدیگه به بحث می پردازن و با انجام این عمل مبادرت به ایجاد فضائی می کنن که در اون تمریناتی درخصوص نتیجه گیریای غیررسمی علمی با انجام این بازیای آنلاین صورت میگیره.»

محققین عقیده دارن آموزشای براساس بازی می تونه مکملی بر کتب درسی و آزمایشگاهای علمی حساب شن.

براساس تحقیقات جداگونه ای که به وسیله روانشناسان دانشگاه ایالتی Iowa انجام شد مشخص شد نوجوانانی که بیشتر به بازیای اجتماعی می پردازن، کمتر در نزاعا و دعواهای داخل مدرسه شرکت می کنن و بیشتر به دیگر دانش آموزان کمک می کنن.

البته تموم بازیا برابر این تحقیق به درد بخور تشخیص داده نشدن.

محققین به این نتیجه رسیدن علم آموزانی که بیشتر به انجام بازیای خشن می پردازن رفتاری از روی دشمنی داشته و کمتر از بقیه از خود بخشش نشون میدن.

تحقیقات نشون میدن این دسته از نوجوانان در مقایسه با آدمایی که کمتر به بازیای خشن می پردازن، حساسیت کمتری در برابر خشونت دارن.

این وسط علم آموزانی که بیشتر از بقیه به انجام بازیای سرگرم کننده می پردازن در مدرسه ضعیف تر بوده و بیشتر از بقیه در خطر چاقی هستن.

البته محققان می گن  هرچند بازیهای رایانه ای گروهی می تونه به عنوان تمرینات ذهنی موجب افزایش قابلیتا و مهارتای کودکان و نوجوانان شه ولی بازیهای خشن ویدیویی- کامپیوتری  با رفتار تهاجمی رابطه داره  .

 

یافته های یه مطالعه نشون میده که انجام بازیای خشن ویدیویی موجب افزایش افکار و رفتارای خشن می شه و توانایی فرد رو واسه تشخیص احساسات بقیه افراد کم می کنه.

.

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *