انجام ۴ حرکت ورزشی برای قوی تر شدن عضلات | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

انجام ۴ حرکت ورزشی باری قوی تر شدن عضلات

 

۴ حرکت ورزشی ساده واسه تقویت عضلات
اگه اهل ورزش کردن باشین، خیلی راحت می تونین با انجام حرکات ورزشی، بدن تون رو تقویت کنین. اما اگه به هر دلیلی اهل ورزش کردن نیستین هم نباید از بدن تون غافل شید، مخصوصا در روزگار ما که بیشتر افراد، کم جنب و جوش و پشت میز نشین شدن.

 

حالا خوبیش اینه می تونین با انجام چند حرکت خیلی ساده در دفتر کار و منزل، بدون عرق ریختن و ورزش، عضلاتتون رو تقویت کنین. با ما باشین تا با این حرکات نرم و مناسب بیشتر آشنایتان کنیم.

 

** وایسید و پشت تون رو بکشین
این یه ورزش بسیار ساده س! که باعث نرمی کمرتون می شه و پشتتون رو قوی می کنه.

 

این ورزش باعث قوی تر شدن پشتتون می شه

 

– واسه این ورزش لازمه که وایسید و پاها رو به عرض شونِه باز کنین.
– کف دستا رو در گودی کمرتون (روی کلیه ها) بذارین و کمرتون رو به آرومی به عقب خم کنین.
– نگاه تون به روبرو باشه و سرتون هم جهت با بدن قرار بگیره.
– لازم نیس سرتون رو به عقب ببرین و یا فشار زیادی به کمرتون بیارین، درست مانند خستگی در کردن است.
– پنج ثانیه در همین حالت بمونین و بعد به حالت اول برگردین. این ورزش رو سه مرتبه تکرار کنین.

 

** بازوها رو تا حد امکان بکشین
این ورزش واسه تقویت عضلات کمر، شکم و عضلات ناحیه سرینی خوبه.

 

این ورزش واسه تقویت عضلات کمر خوبه

 

– وایسید و پاها رو به عرض شونه ها باز کنین.
– روی پنجه پا برید، نفس بکشین و به آرومی و تا حد امکان بازوها رو به سمت بالای سر بکشین تا جایی که نوک انگشتان تون همدیگه رو لمس کنن.
– وقتی که بازوها رو پایین میارید، عمل بازدم (بیرون دادن نفس) رو انجام بدین و پاها رو کف زمین بذارین.
– این ورزش رو هر روز چند بار انجام بدین.

 

 ** عروسک خیمه شب بازی شید

این حرکات ورزشی واسه کشش عضلات پشت و کمر خوبه

 

این حرکت واسه کشش عضلات پشت و کمر  خوبه

 

قراره مانند عروسک خیمه شب بازی باشین که نخ هاش رو رها کردن، یعنی اینکه نوک انگشت دستا رو به نوک انگشت پاها برسونین و کمرتون رو قوس بدین تا استراحتی کنه.
– واسه این ورزش لازمه که وایسید و پاها رو کمی از هم باز کنین.
– پاهاتون رو صاف نگه دارین و خم نکنین.
– به آرومی به سمت جلو خم شید، به این صورت که اول سر، بعد شونه ها و در آخر کمر رو خم کنین.
– کمرتون باید حالت قوس داشته باشه. نوک انگشتای دست رو به انگشتای پا برسونین و مدت ده ثانیه در این وضعیت بمونین.
– بعد به آرومی به حالت اول برگردین، اینطوری که اول کمر، بعد شونه ها و در آخرش رو صاف کنین.

 

** ستون فقرات تون رو بکشین
با این تمرینات ورزشی خیلی راحت می تونین ستون فقرات تون رو قوی و نرم کنین.

 

این حرکت ورزشی می تونه ستون فقراتتون راقوی کنه

 

– وایسید و پاها رو به اندازه عرض شونه ها باز کنین. لازمه که کمی زانوها رو خم کنین.
– مانند حرکت قبلی، بازوها رو به سمت بالای سر بکشین.
– بعد بالاتنه (سر، شونه ها و تنه) رو به سمت راست بچرخونین.
– بازوها رو همراه بالاتنه به سمت راست ببرین.
– بعد به حالت اول برگردین و همین حرکت رو واسه سمت چپ انجام بدین. این حرکت رو پنج مرتبه واسه هر طرف انجام بدین.
اگه همین حرکات ورزشی ساده رو هر روز انجام بدین، خدمت زیادی به تقویت عضلات  و استخوانای بدن تون می کنین.

.

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *